CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »
Google
 

Friday, April 3, 2009

Bakso


Korang tahukan Bakso tu apa....


Rasanya Bakso nie makanan yang berasal dari Indonesia. Dia macam mee sup jugak, cuma kuanya dicampur dengan sos cili dan kicap.... Ada plak cili api kisar, perghhhh!!! Sedappp...

Kalo beli sebungkus mesti tak cukup, so Kin ajak MrHazizul pi pasar chow kit beli tulang dan rencah bakso.

Haruslah mama yang buatkan... Kin pun tolong jugak tau.... Tolong makan.......


Sebelum dicampur dengan kuah sup.....





Ekceli, dua hari berturut-turut mama buat bakso.

Tapi Kin tak makan dgn meehun, makan dengan suuhoon betul ker spelling macam nie.

Ada jugak ajak Kak Piah singgah, tapi pompuan nie sibuk plak dengan urusan anak-anaknya. Mama siap suruh singgah, jangan makan kat rumah coz nak suruh tapau.... Tapi anaknya masih tak sihat.

Ingat nak 3G coz nak tunjuk bakso nie, tetiba terdengar heronya menangis.... Rupanya deman... Tak jadik nak menunjuk...hehehehe!!!

Kak Piah, takpe takde rezeki hang. Lain kali ler.....

9 comments:

Cik Pah said...

emm.sedap. sedap.. dulu waktu gi jakarta berlambak bakso nih.. tapi tak teringin pun nak makan.. tapi biler tgk kt blog awak nih.. dah lain lah plak..

umiaiman said...

waaa terliur tengok bakso ni.. susah tak nk buatnyer... tk der resepi ke?

achee_b165 said...

nyam2.. maks suker!

~wlpn sy x der keturanan or sangkut paut ngn endon~hiihi

~p-na mama oja~

cik wanie said...

hahahahahaha,
bakso...

bakso buat ngn daging kan akak,
huk huk huk huk...

sedap x?????

lama x mkn,
terlupa plak mcmm mana rasanya,
hik hik hik

cendawanintim said...

tak pernah mencuber bakso nih, tapi nampak sodap!

mamarempit said...

sedapnye bakso..mama suker...peberet...

Nik Nurehan said...

shedapp nyerrrrrrrrrr!

~mama danish~ said...

mummysya, nak resepi bley???

mummysya said...

Che Pah - ya...makanan negara sana kan.

Umiaiman - senang kjer, macam buat mee sup tulang...

Wanie - nanti wanie dtg, kita buat ya yang.

Cendawan - sedap dear..

mamarempit - besh kan mama!

Ann - sedap dear..

Mama danish - boleh. nanti kita buat entry ya.