CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »
Google
 

Monday, August 3, 2009

Salah Siapa....


Credit : Pic from
MalaysiaKini.





Kin bukan sesiapa untuk menilai...


Kin juga bukan penyokong atau pembangkang...

Kin cintakan keamaan negara sendiri, hendak hidup secara aman dan damai.. Boleh kuar shopping sesuka hati tanpa perlu rasa takut atau bimbing....

Sudah cukup melihat dikaca tv, negara luar yang hidup mereka sentiasa berhadapan dengan maut. Senjata seperti permainan bagi mereka dan anak-anak. Tidak kenal erti perikemanusiaan. Hidup mereka sentiasa diancam bahaya....

Apa yang mereka mahukan hanyalah kemenangan dan kepuasan hati masing-masing...

Perlukan kita jadi seperti mereka...

Tapi apa yang betul-betul membuatkan Kin sakit hati, apabila menonton berita tadi. Pihak berkuasa seperti Polis dan FRU diangggap kejam, kerana berkasar.... Bangsa kita, yang lain hanya memerhati dan menilai betapa dasyatnya prilaku sebegini....

Kalo amaran dah dikeluarkan untuk bersurai, tapi mereka tetap engkar dan mengikut hawa nafsu memasing, SALAH SIAPA SEBENARNYA.... Mereka menjalankan tugas untuk meleraikan, tapi dianggap berlaku kejam dan kasar...

Kita semua pasti mahu hidup dalam negara yang aman dan bebas dari malapetaka yang tidak di-ingini. Bukan gitu???

Itu cuma pandangan Kin sahaja, bukan memihak kepada sesiapa. Kita yang menentukan samada mahukan keamaan atau kemusnahan.... Pasti ada jalan dan cara terbaik selain dari
ini....

Jalan yang paling berkesan, hanya dengan memohon dan berdoa pada yang SATU.... Niat dan doa yang baik untuk kebaikkan pasti dimakbulkan oleh NYA....

Cara kita.....

Masa depan anak-anak bangsa kita....


16 comments:

iena hamdi said...

akak pun tak faham la kin..

Cik NeyNa said...

aI sokOng Kin..
cuBa tenGok raTing..
paLing RaMai MeLayu Kan??
sUnggUh meMaLukaN...
kaLau taK buat saLah naPe Nak maNsuHkaN beNda ALah Tu..
takuT keRana SaLaH...

atty's said...

buat jalan jem..satu hal..

arapink said...

kecewa sgt dgn kejadian tu...nasib baik tak turun KL sabtu lps...hurmmm

mummysya said...

Kak Iena
kin lagilah kak...Pelik betul!!

Cik Neyna
tulah kan... Majoriti dan boleh dikatakan yg jumlah teramai adalah bangsa melayu kita sendiri..

Alangkah malunya bersifat sedemikian sedangkan agama kita ditegah untuk menjadi sebegini..

Kak Ty
sakit hati giler kak!!

mummysya said...

AraPink
tulah yang... akak duk baca dua tiga hari sebelum tuh!!!

moose said...

hidup umno...

rizz said...

tkutnyaa rusuhan

Softtouch [Hanim] said...

tulah kan..takut tengoknya..punyalah ramai yg sertai rusuhan tu...yg sedihnya banyak melayu...jgnlah jd mcm kat luar negara tu..gaduh sana cni...tembak sana cni...takut sgt..

Mama Mya said...

org lain baling batu org lain kena tuduh kejam.. (ada ke peribahasa cam nie) hihihi

mummysya said...

moose
hidup melayu!!!
(semangat nie!!)

rizz
mmg pon.... Takde pon yg suker kan!!

Hanim
tulah kan.... Malu sungguh dengan bangsa sendiri....

Entahlah, fanatik tak bertempat, yg mengikut tanpa tahu maksud sebenar pon lagi bodoh...

Mama Mya
belasah jer lah...
hehehehe!!

annabanana said...

jalan jam..tourist pun banyak dekat area sogo tu. mesti diaorang ingat negara kita dah tak aman.kalau tak puas hati,bukan begini caranya kan.

[-suziey-] said...

tu la pasal..bangsa melayu yg ramai..memalukan,,dan dalang dia kt atas nun dok tgk je sambil senyum lebar bile agenda nk huru harakan mesia tercapai..patut yg dok atas nun dicampak ke negara thailand..then only he feel the nikmat of syukran for being a malaysian..huh..sgt emo kalu tgk mende2 ni..xsayang bangsa kita n paling kasihan generasi anak kita nnti..trlalu ikt kan perasaan amarah pada org tertentu..abis sume org dpt tempias..umpama marahkan nyamuk..abis kelambu dibakar...hmmm

masviona said...

huhuhu...bukan salah ibu mengandung

bukannya nak guna cara yg berhemah sket kan kot ye pun tak puas hati guna ler cara yg berhemah ini tdk guna cara camni hbs susahkan org lain sama tau.....huhuhu

Cik NeyNa said...

Kin..
naK amIk gaMbaR yAng ada KaT sinI eK..naK LEtAk kaT bLog..
TQ...

EIJAM'S FAMILY said...

i pun xtau lah nak kata ape..tp bile tgk pic2 tue jadi takut..